«Ақмола облысы білім басқармасының  Бұланды ауданы білім бөлімі Никольск ауылының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
«Ақмола облысы білім басқармасының  Бұланды ауданы білім бөлімі Никольск ауылының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Әлеуметтік желілер

сенім телефоны

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балаларды тәрбиелеу кезінде не іздеу керек

Балаларды тәрбиелеу кезінде не іздеу керек
 
Баланы тәрбиелеуде қандай қадамдар жасау қажет және қандай жағдайда болмау керек? Бала тәрбиесінде маңызды нәрсені жоғалтпайтындығыңызды қалай түсінуге болады? Осы және басқа сұрақтар балалармен қарым-қатынас кезінде туындайды.
 
              Кез-келген ата-ана баласының мейірімді болғанын, өтініштерін орындағанын, үйге көмектескенін, жақсы оқығанын және т.б. Әрине, бұған қалай жетуге болады, немесе, ең болмағанда, осындай нәтижеге қол жеткізуге деген сұрақ туындайды. Баланы тәрбиелемейміз, оған тек қамқорлықпен және ең маңызды өмірлік қажеттіліктерді қанағаттандырумен қамтамасыз етеміз деп елестетіп көрейік (тамақ, жылу, тазалық және т.б.) бұл оның қоғамның толыққанды мүшесі болуы үшін жеткілікті бола ма, бұл анық жоқ. Кез-келген адамға әлеуметтік өзара әрекеттесу дағдылары қажет (танысу, эмоцияларды беру, қақтығыстағы мінез-құлық және т.б.). Бала бұл туралы білімді ең алдымен жақын адамдардан алады. Сондықтан, ата-ана үшін қоғамда тиімді өзара әрекеттесуді үйрену өте маңызды.
 
               Тағы бір мәселе, ата-аналар өздерінің орындалмаған қажеттіліктерін бала арқылы орындауға тырысады. Мысалы, сіз бір кездері танымал әнші болғыңыз келгенімен, оған қол жеткізе алмасаңыз, балаңыздан әнші шығаруға тырыспаңыз, себебі бұл сіздің арманыңыз болды.
 
Мүмкін болатын тағы бір жағымсыз әсер - ата-ана балаға өзінің ащы тәжірибесін айтып, өмірде осылай болатынын айтады. Бұл жағдайда бала сіздің өмірлік сценарийіңізді қабылдайды және, мысалы, барлық адамдар жаман және оларға сенуге болмайды, немесе әйелдерде (ерлерде) тек проблемалар бар деп есептейді. Балаға осындай байыпты тұжырымдарды өздігінен тексеруге мүмкіндік беру керек, ал сізден оның өмірін қауіпсіз ететін білімді алуға рұқсат етіңіз («саусақтарыңызды розеткаға тықпаңыз», «бейтаныс адамдармен сөйлеспеңіз», «мас адам ықтимал қауіпті болуы мүмкін» және және т.б.). Созылмалы мәселелердің ерекшелігі - тәрбиенің қандай асыл принциптерін жасырғаныңызға қарамастан, олар шындыққа байланысты анықталады. Сондықтан, ата-аналарға тәрбие процесіне кері әсерін тигізбеу үшін олардың психологиялық проблемалары мен жарақаттарын ойластырған дұрыс болар еді.
 
              Ата-аналар арасындағы үйлесімді қарым-қатынастар баланың қауіпсіздігін сезінуі және өз қызметін қоршаған әлемді зерттеуге жұмсауы үшін де маңызды фактор болып табылады. Ата-аналар мен балалар арасындағы өзара әрекетті ұйымдастыруға болатын отбасылық бизнестің қандай-да бір түрін ойлап тапқан жақсы. Бұл өзара әрекеттесу кезінде баланың жағымды тәжірибесі болуы маңызды. Теріс нәтиже де маңызды және баланың барлық жағымсыз салдарын қорғауды қажет етпейді. Баланың жасы ұлғайған сайын, шешім қабылдауда тәуелсіздік көбірек болуы керек. Мысалы, «бұл жағдайда мен мынаны және оны таңдар едім, ал сіз өзіңізге не ұнайтынын, сізге не жақын екенін шешесіз».
 
              Қазіргі білім беру мен оқытуда білімділердің кемшіліктері мен кемшіліктеріне баса назар аударылатынын атап өтейін. Көмектесу және қателіктерді көрсету жақсы мақсат сияқты. Бірақ үнемі жағымсыз күшейту баланың бойында бірдеңе жасауды білмейді, өз жұмысын нашар жасайды деген сезімнің біртіндеп қалыптасуына әкеледі. Мен негативті күшейтуді тастау керек деп айтпаймын, олар орташа деңгейде болуы керек, ал егер мүмкін болса, баланың істеген ісінде оған жақсы жасалған нәрсені көрсету керек.
 
              Ата-аналар үшін баланы ауыртпалықты, агрессияны, ренішті және т.с.с. білдіруге мүмкіндігі болу үшін сезімдерін босатуға үйрету маңызды. Кейде ата-аналар баланың тәжірибесінен, қатты эмоциялардан қорқады және оған сөйлеуге мүмкіндік бермейді. Бұл жағымсыз салдарға әкеп соқтырады, өйткені бала оларды өз бойына жинай бастайды, біртіндеп өзін бұрышқа бұрады. Мысалы, балаға ашулану деген не? Ашулану - бұл өзінің наразылығын білдіру, ішкі ыңғайсыздықты сезінетінін көрсету тәсілі. Оның сезімдерін басқарудың басқа тәсілдері оған әлі қол жетімді емес. Баланың истериясы кезінде ата-анаға не көмектесе алады - бұл ішкі тыныштық, олардың талаптарының әділдігіне деген сенімділік. Сізге ұнамаған мінез-құлықты талқылауды кейінге қалдырған жөн, бұл сізге уақыттың қызу кезінде сөйлемеуге көмектеседі, ал мұндай жағдайда бала әлі де ақпаратты дұрыс қабылдамайды. Бұл әңгімеде наразылықты баланың жеке басына емес, оның сезіміне емес, оның жасаған әрекеттеріне білдіру маңызды.
 

              Шекараларды орнату ата-ана тәрбиесінде үлкен рөл ойнайды, рұқсат етілген шекаралары бар балалар өздерін қауіпсіз сезінеді. Мұны дұрыс орындау үшін сіз келесі жайттарға назар аударуыңыз керек: балаңыздың қандай жағдайда өзін екіұшты ұстай алатынын біліп, бұл сізге дайындалуға мүмкіндік береді; баламен қарым-қатынас кезінде сөйлеу анық, анық, сұраулы интонацияларсыз сенімді болуы керек; 

мимика мен қимылдарды бақылау; байсалды, берік, бірақ қорқынышты емес сөйлеу тоны; баланың жағдайы мен оның тілектерін түсінуді көрсету; жас ерекшеліктері туралы, әртүрлі жастағы балаларда болуы мүмкін мінез-құлық ерекшеліктері туралы білім; шектеудің себебін бір рет көрсеткен дұрыс, егер сіз мұны бірнеше рет жасасаңыз, онда сіз бұл туралы ашуланасыз; әзіл-қалжыңды қолдануға тыйым салынбайды және жағдайды шешуге көмектеседі.

              Ал білім беруде «диагноз қоюдан» аулақ болу керек. Олар балалардың демотивациясынан басқа, бағдарламалау әсеріне ие. Мысалы, «сіз ештеңе жасауды білмейсіз», «есте сақтау қабілетіңіз нашар», «сіз үнемі өзіңізді жаман ұстайсыз», «сіз балалармен қалай ойнауды білмейсіз» деген тіркестер. Бала мұндай сөз тіркестерін түпкі шындық ретінде қабылдайды.

              Балаларға хабарламаларды қалай дұрыс тұжырымдау керек? Баланы «егер сіз жақсы ұйықтасаңыз, сіз күшті болып өсесіз», «балалармен бөліссеңіз, олар сізбен ойнағысы келеді» деген мінез-құлықпен ынталандыруға тырысыңыз. Баладан осы кезеңде оның қолынан келетін нәрсені ғана талап еткен жөн, егер бала сізге көмектесуге тырысып жатқанымен, бірақ ол нәтижеге жете алмаса, оның көмегін төмендетудің қажеті жоқ немесе мен оны жеңе алмайтынымды айтсам, әрекетті мақтап, оның қабілеттеріне сенімділікті сақтаған дұрыс. Баланың жетістіктерін бағалау кезінде басқа балалармен салыстыруға емес, оның мүмкіндіктеріне назар аударыңыз. Сіз баланы нақты іс-әрекеттері үшін мадақтауыңыз керек, дәл осылай емес, әйтпесе ол үшін әлеуметтік мақұлдаудың маңызы жоғары болады және онсыз ол өз қызметін жалғастырмайды.

              Бұл баланы тәрбиелеу кезінде назар аударатын мәселелердің барлық тізімі емес

Жаңартылған күні: 26.11.2020 12:36
Құрылған күні: 26.11.2020 12:36

Текст