«Ақмола облысы білім басқармасының  Бұланды ауданы білім бөлімі Никольск ауылының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
«Ақмола облысы білім басқармасының  Бұланды ауданы білім бөлімі Никольск ауылының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Әлеуметтік желілер

сенім телефоны

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектептерде сыбайлас жемқорлықтың алдын алу

Қоғамның мектеп-ұяшығы. Қоғамда не болып жатыр, мектепте де. Өкінішке орай, соңғы уақытта бұл құбылыс бізде айтарлықтай проблемаға айналды: кенеттен мектеп директоры қарапайым жалақы бойынша сәнді сарай салды, онда баланы мектепке орналастыру кезінде пара бопсалайды, ал біреу ҰБТ-дан жоғары балл алуға көмектесті...

Мектептегі сыбайлас жемқорлықтың қайнар көзі:

Бюджеттік қаржыландырудың жеткіліксіздігі. Оқыту мен тәрбиелеудің неғұрлым қолайлы жағдайларын қамтамасыз етуге, мектепті неғұрлым бәсекеге қабілетті етуге ұмтылу оның әкімшілігін қосымша материалдық ресурстарды іздестіруге мәжбүрлейді. Бұл ретте ең аз қарсылық жолдарын пайдалану оңай – мектеп қорына ата-аналар қаражатын жинауды ұйымдастыру: т.б. мектепке түсу жарналары, қайырымдылыққа мәжбүрлеу, күзет, жөндеу, жиһаз және т. б. сатып алу үшін алымдар.
Білім туралы қолданыстағы заңнаманың сыбайлас жемқорлық құрауыштарын пайдалану. Мысалы, заңнамада білім беру мақсаттары үшін ерікті негізде демеушілік көмекті, ата-аналардың, ұйымдардың, кәсіпорындардың қаражатын тартуға тыйым салынады. Мектеп әкімшілігі бұл фактіні іс жүзінде міндетті болып табылатын ерікті жарналар үшін пайдаланады. Әдетте жиын сынып жетекшілері сыныптар бойынша жүзеге асырылады, кейде мектеп директорына немесе басқа адамдарға тапсырылады, қолма-қол ақшамен немесе директордың сейфінде немесе бухгалтерияда сақталады, келмейді, ата-аналарға түбіртек берілмейді, олардың жұмсалуы туралы есеп ата-аналардың назарына жеткізілмейді. Тағайындау болған немесе жоқ па, әдетте, мүмкін емес екенін анықтау мүмкін емес.
Сапалы білімнің тең қол жетімділігі туралы заңнама ережелерінің декларативтік сипаты. 1992 жылдан бері білім беру халық деп атала бастады. Кеме қалай аталады, сондықтан ол жүзеді. Жеткілікті табысы бар ата-аналар өз балаларын беделді мектептерге жібереді, шетелге оқуға жібереді, репетиторларды жалдайды... олар Мектепке және үлкен материалдық қолдау көрсете алады, осылайша оның бәсекеге қабілеттілігінің өсуіне ықпал етеді. Мұндай мектепке түсуге тілек білдірушілер оның мүмкіндіктеріне көбірек айналады. Біреулерге беру үшін жағдай жасалады, ал басқаларды алу үшін.
Нарықтық қатынастарды білім беру ортасына көшіру. Мектеп алдында жұмыстар мен қызметтердің орындалуын қамтамасыз ету міндеті білім беру үдерісін өндірістік қатынастар саласына көшіреді. Бизнесте ең бастысы-пайда. Ал мұнда барлық құралдар жақсы, соның ішінде сыбайлас жемқорлық.
Білім беру мекемелерін инспекциялаудың көп жылдық тәжірибесі мектептерде сыбайлас жемқорлық схемаларының белгілі бір нысандары қалыптасқанын көрсетеді:

Баланың мектепке қайырымдылық түрінде нақты соманың қаржылық жарнасы түрінде түскен кездегі кіру жарналары, жиһаз сатып алу, жөндеу және т. б. төлеу.;
Бір нәрсе сатып алуға (оқулықтар, формалар, жиһаз, компьютерлер және т. б.), мектепті оқу жылының басына және т. б. дайындауға біржолғы жарна;
Мектеп қорына белгіленген соманың жүйелі (ай сайынғы) алымдары: күзет, интернет, сайт төлеуге, кеңсе тауарларын сатып алуға, ағымдағы шығыстарға және т. б. қызметтерге;
Ата-аналардың бастамалары (ата-аналардың жеке тобының мұғалімге, директорға, мектепке, перделерге, пластикалық терезелер мен т. б. орнатуға және оны ерікті-міндетті дәрежеге тұрғызу бойынша ұсынысы));
Осы мектептің оқушысымен Репетиторство;
Баланы беделді сыныпқа, топқа, факультативке және т. б. қабылдауға көмектескені үшін мұғалімге сыйақы;
Жоғары бағалары үшін ата-аналарға алғыс, мектептен шыққан кезде бағаларды түзету және т. б.;
Әдетте мектеп директорының бастамасымен құрылған қоғамдық қорлар ата-аналар мен демеушілік қаражатты бөлуді формализациялау үшін. Әдетте, қор қаражатын бөлудегі басымдықтар мектеп директорының ұсыныстарына беріледі.
Бұл тізім толық емес және әркім оны өзінің нақты мысалдарымен толықтыра алады – сыбайлас жемқорлық креативі шексіз.

Барлық теріс құбылыстар сияқты сыбайлас жемқорлықты онымен күресуге қарағанда болдырмау оңай. Оның алдын алудың бірнеше мысалы:

1. Білім беруді жеткілікті қаржылық қамтамасыз ету. Соңғы уақытта бұл бағытта федералды және аймақтық билік органдары деңгейінде белгілі бір қадамдар жасалуда. Бұл бағытта муниципалитеттер да тырысады. Мектепке жаңа жабдықтар, әсіресе сандық Оқыту құралдары келіп түседі,педагогикалық қызметкерлердің жалақысы артады, мектеп ғимараттары мен т. б. жөнделеді. Бірақ бұл қаражатқа да өмір сүруге болады. Ең бастысы-қаражат арқылы өмір сүруді үйрену керек. Мұндай жағдайда, талап етілмейді салатын ата-аналар модаға алым және аз қызықтырар. Бұл жағдайда мектеп директорының міндеті-тиімді менеджер болу.

2. Мұғалімнің лайықты жалақысын еңбекті қарқындату есебінен емес, жұмыс сапасы үшін қамтамасыз ету. Қазіргі уақытта қолданыстағы еңбекақы төлеу жүйесі осы қағиданы іске асыруға мүмкіндік береді, тек оны шебер пайдалану қажет.

3. Муниципалдық тапсырманы сапалы орындау негізінде әрбір мектептің мемлекеттік білім беру стандарттарын іске асырудың жоғары деңгейіне (тиісті материалдық базасы мен кадрлары болған жағдайда) қол жеткізуі. Бұл жағдайда әрбір мектеп бітірушіге стандарт көлемінде сапалы білім береді және сол арқылы оның тең қол жетімділігі қамтамасыз етіледі. Ата — анаға мектеп таңдау кезінде пара ұсынудың қажеті жоқ-кез келген мектеп сапалы білім береді. Барлық қалған, стандарттан тыс, ата-ананың қалауы бойынша қосымша білім беру қызметтері, соның ішінде ақылы қызметтер есебінен қамтамасыз етіледі. Бұл ретте оқушылар оларды тек өз мектебінде ғана емес алуға құқық беруі керек (мектепте әртүрлі мектеп оқушыларынан топтарды жасақтауға рұқсат беру).

4. Жоғары сынып, дарынды балаларға арналған мектептер құрамында бейіндік мектептер (Жалпы білім беретін, гуманитарлық, математикалық, технологиялық, жаратылыстану, көркем және т. б.) құру. Бұл ретте ата-аналардың білім беру мекемесін таңдауына тең құқықтың заңнамада белгіленген принципі сақталады. Бұл мүмкіндіктер білім туралы заңнамада белгіленген – мектептерде бейіндік оқыту енгізілді.

5. Мектепке ата-аналардың көмегі қолданыстағы заңнамаға қатаң сәйкестікте тек ерікті негізде жүзеге асырылуы тиіс: банк шоттары, ерікті қайырмалдықтар, сыйға тарту, тиісті құжаттарды рәсімдеумен қайырымдылық жарналар арқылы. Бұл ретте есеп берушілік, сыйға тартушыны бақылау, Мектепке әсер ету мүмкіндігі қамтамасыз етіледі.

6. Мектептерде тьюторларды енгізу, мұғалімдердің өз мектебінің оқушыларымен репетитор болу жағдайларын батыл түрде жою.

7. Білім алушылардың білімін бағалаудың объективтілігіне әкімшіліктің бақылауын күшейту.

8. Білім берудегі нарықтық қатынастарды азайту.

Мектеп-бұл үйрететін жерде.

9. Білім беру мекемелерінің жұмыс сапасы үшін құрылтайшының жауапкершілігін арттыру.

10. Мектеп Қоғамдық басқаруының рөлін күшейту: басқарушылар, бақылау кеңестері, ата-аналар комитеттері, олардың бақылауына мекемедегі қаржы ағындарын қою. Мектептен білім беру процесіне қатысушылардың алдында, оның ішінде мектеп сайтында жыл сайынғы жария қаржылық есеп беруді талап ету.

Жаңартылған күні: 26.11.2020 14:49
Құрылған күні: 26.11.2020 14:49

Текст